• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Northmill Bank - Vi garanterar dig sänkt ränta*

Northmill

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Hejsan,

Jag kan inte gå in på individuella fall givetvis. Självklart beklagligt att du har haft den upplevelsen du berättar om.
Vi gör ju en bedömning som vi tror på baserat på den data som vi har tillhanda och erfarenhet vi har. Vi som bank, har givetvis ett stort ansvar i att göra en bedömning (både för individens bästa såväl som för vår egen skull) där vi kan se att återbetalningsförmågan är god. Men vi är ödmjuka inför faktumet att den här typen av bedömningar inte fångar upp 100% (åt något håll).
Med det sagt, så finns det ju inget egenvärde för oss att slå av ansökningar i de fall där vi, baserat på de uppgifter vi har, tror på att återbetalningsförmågan är god.

Allt gott,
Simon
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nooz

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
16 September 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Hej igen,

- Terry jag önskar jag kunde säga exakta nivåer, men det kan jag tyvärr inte då det är ur ett konkurrensperspektiv känslig information. Det jag kan säga är att vi försöker vara så inkluderande vi bara kan.
- Nooz vi kan komma att be dig skicka in en bild på den/de fakturor som du avser att lösa, där ränta framgår.

Trevlig helg allesammans!

Hälsningar
Simon

Tack för svaret, jag provade tjänsten och fick sänkt med 0.87% effektiv ränta på 206k.

Mycket nöjd med det, alla procentenheter är bra skit
 

Northmill

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Tack för återkoppling Nooz. Kul o höra att du blev nöjd med tjänsten.
Och varmt välkommen som kund!
 

Zeroline

Kunnig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
3 Oktober 2011
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Hejsan,

Jag kan inte gå in på individuella fall givetvis. Självklart beklagligt att du har haft den upplevelsen du berättar om.
Vi gör ju en bedömning som vi tror på baserat på den data som vi har tillhanda och erfarenhet vi har. Vi som bank, har givetvis ett stort ansvar i att göra en bedömning (både för individens bästa såväl som för vår egen skull) där vi kan se att återbetalningsförmågan är god. Men vi är ödmjuka inför faktumet att den här typen av bedömningar inte fångar upp 100% (åt något håll).
Med det sagt, så finns det ju inget egenvärde för oss att slå av ansökningar i de fall där vi, baserat på de uppgifter vi har, tror på att återbetalningsförmågan är god.

Allt gott,
Simon

Det förstår jag, min input var mer att ni verkar har en betydligt tuffare attityd för godkännande än vad ni ger sken av eller iallafall i vad som verkligen behövs som minsta krav för att bli godkänd. I alla fall var det så för mig då ni var det enda bolaget som nekade mig just då. Men nu ska jag inte vara bitter det är troligtvis en bra produkt ni fått fram här lycka till!
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Jag kommer inte testa om ni inte kan vara tydligare med skuldsättningsgrad. Förstår om ni inte vill skriva det men andra banker jag pratat med har kunnat prata om det på telefon.

inte värt risken, fortsätta genom Lendo etc är bÄttre för mig. I varje fall tills vidare
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Samma för mig. Var mer specifika på era krav annars kommer jag bara hålla mig till Lendo/advisa
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Samma för mig. Var mer specifika på era krav annars kommer jag bara hålla mig till Lendo/advisa

Klokt. Alltid bäst att gå via förmedlare.

Deras otydlighet här beror inte på ”affärshemligheter”, utan syftar enbart till att få in så många ansökningar som möjligt. All data är värd pengar för dem.
 

Northmill

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Hej igen,

Vi är mest intresserade av att få in kunder som får sänkt ränta. Gå gärna via en förmedlare, kom till oss sen, så sänker vi räntan ytterligare :)

Trevlig helg!

Vänliga hälsningar
Simon
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Fast då får man två UC-Förfrågningar?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp